Bezpečnosť

Zdroj: www.teslamagazin.sk

Vďaka svojej konštrukčnej stavbe sú elektromobily bezpečnejšie minimálne v dvoch ohľadoch, pri porovnaní so štandardnými automobilmi. 

Keďže elektromobil nemá v prednej časti kapoty veľký, ťažký a pevný motor, výrazným spôsobom sa zväčšuje deformačná zóna, ktorá absorbuje nebezpečnú energiu pri čelnom náraze. A to predovšetkým pri elektromobiloch so zadným náhonom.

Vďaka hmotnosti batérie, ktorá je implementovaná do podlahy, sa významne znižuje ťažisko vozidla. To má veľký vplyv na jeho stabilitu. Automobil má tak oveľa menšiu tendenciu sa prevrátiť pri prudkých manévroch či dopravnej nehode.

Väčšina moderných elektromobilov je kvôli optimalizácii rekuperácie nastavená tak, že pri púšťaní plynového pedála dochádza k výraznému brzdeniu. Vďaka tomu sa skracuje reakčný čas začiatku brzdného manévru.

Súčasné elektromobily v podstate nie je možné kúpiť bez bohatej bezpečnostnej výbavy, ktorá obsahuje aj najmodernejších jazdných asistentov. Obzvlášť treba upozorniť na autonómne systémy riadenia.

Najlepším príkladom je Tesla Autopilot, ktorého 1. generácia preukázateľne znížila nehodovosť o 38,5 %. Tesla však už disponuje 2. generáciou Enhanced Autopilota, o ktorej sa Elon Musk vyjadril, že dokáže znížiť nehodovosť až o neuveriteľných 90 %.

Za všetky elektromobily spomenieme Teslu Model S, ktorá bola najbezpečnejším automobilom v histórií crash testov americkej bezpečnostnej dopravnej agentúry NHTSA. V testoch európskeho ekvivalentu Euro NCAP dosiahla samozrejme plný počet hviezdičiek.