• Mýty a fakty
  • TIPY A RADY

V zime elektromobil nekúri a musím jazdiť v kožuchu

Množstvo mýtov o elektromobiloch vzniklo v čase, keď bol ich vývoj v plienkach. Podobne, ako pri mobilných telefónoch či akumulátorovom pracovnom náradí sa však už odvtedy objavili nové generácie výrobkov s množstvom vylepšení. A väčšina mýtov zrazu stráca dych.

Staršia generácia elektromobilov mala v zimných podmienkach naozaj problémy. Tie pramenili z nízkej kapacity batérií, ktorá za nízkych teplôt ešte klesá, a málo účinného vykurovania s vysokou spotrebou. Dojazd sa tak mohol znížiť až o 50 %, a ak ste ho chceli predĺžiť, museli ste jazdiť s minimálnym využívaním kúrenia.

Nové modely disponujú väčšinou tepelnými čerpadlami, ktoré majú vyššiu účinnosť a nižšiu spotrebu a dokážu interiér vyhriať pomerne rýchlo. V kombinácii s vyhrievanými sedadlami a volantom sa tak o pohodlie cestovania nemusíte báť.

Kúrenie si môžete načasovať na čas odchodu, pokiaľ je auto na nabíjačke, takže si už sadáte do vyhriateho vozidla bez toho, aby ste spotrebúvali energiu na jeho prvotné vyhriatie. Pohodlie cestovania je tak vyššie ako pri klasických vozidlách, ktoré takéto funkcie ponúkajú iba zriedka.

Autor: René Hubinský/e-mobility.sk. Foto: Shutterstock