AC nabíjanie

Zdroj: PC Revue

Nabíjacie stanice s nabíjaním striedavým prúdom

AC nabíjanie – nabíjanie pomocou striedavého elektrického prúdu.
Je pomalšie, ale podporujú ho všetky BEV aj PHEV.

K výbave elektrických vozidiel patrí kábel umožňujúci nabíjanie z klasickej 230 V zásuvky.

Pri nabíjaní elektromobilu striedavým prúdom je použitá palubná nabíjačka, zabudovaná v každom automobile, tá prijíma striedavý (skratka AC, alternating current) prúd a mení ho na jednosmerný (DC, (direct current) prúd, ktorý posiela ďalej do batérie automobilu.

Kľúčovým parametrom pri výbere elektroáut je teda výkon palubnej (zabudované) nabíjačky, ktorá limituje ako rýchlo ho možno nabíjať na cenovo dostupnejších a oveľa rozšírenejšie AC nabíjacích staniciach.

Možnosti nabíjania a konektorov. Zdroj: e-mobility.sk

Možnosti nabíjania a konektorov

Typ 1 (Jazaki) – konektor pre AC nabíjanie, ktorý sa používa v starších, väčšinou japonských modeloch EV.

Typ 2 (Mennekes) – používa sa vo všetkých európskych BEV a PHEV. Ide o najpoužívanejší a rozšírenejší nabíjací konektor v Európe.

CHAdeMO (CHArge de MOve) – je nabíjací štandard vyvinutý v Japonsku a je určený iba na DC nabíjanie. V súčasnosti ho využívajú modely značiek Nissan a Mitsubishi, Kia a iné.

CCS 2 (Combined Charging System) – často označované aj ako Combo. Kombinuje možnosť AC a DC nabíjania. Pri AC nabíjaní sa využíva časť konektora, ktorá je kompatibilná s konektorom typu 2 (Mennekes). Pri DC nabíjaní sa využíva celý konektor

Počet nabíjacích staníc v SR. Zdroj: e-mobility.sk

Zdroj: E-mobility/jč. Ilustrácie: E-mobility.sk

https://www.pcrevue.sk/a/ROCENKA-ELEKTROMOBILITY-2019–Ceny-za-nabijanie