Dojazd elektromobilu je malý
Koľko kilometrov dojazdu potrebujete pri vašom bežnom fungovaní, ak nie ste profesionálny vodič v kamiónovej doprave alebo pilot na vytrvalostných 24 hodinových pretekoch v Le Mans?
Téma dojazdu elektromobilov dostáva úplne iné kontúry po predstavení novej generácie 60 kWh batérie.
Tento mýtus bol pravdou pri predchádzajúcej generácii elektromobilov, keď niektorí výrobcovia zvolili nesprávnu kombináciu kapacity batérie a spotreby elektromotora a vozidlo malo dojazd necelých 150 km, ktorý sa pri potrebe klimatizovať alebo vykurovať ešte ďalej znížil.
Nová generácia elektromobilov s batériami nad 60 kWh umožňuje už reálny dojazd viac ako 400 km. Prvým takým vozidlom na trhu je okrem modelov Tesla novinka Hyundai Kona Electric, s ktorou sme v našom teste ubehli 440 km.
Potešiteľné je, že Kona Electric je aj prvé cenovo dostupné vozidlo s takýmto dojazdom. V tomto segmente majú v tomto roku pribudnúť aj Kia Niro Electric, Nissan Leaf 60 kWh, pripravuje sa aj nový Hyundai IONIQ.
Dodávať sa začala aj Tesla Model 3, aj keď výrobca zatiaľ len s problémami a veľkým oneskorením plní dodávky predobjednaných vozidiel a aj jej cena je inde, ako sa pôvodne sľubovalo.
V luxusnej kategórii pribudnú k Modelu X s dojazdom nad 400 km napríklad Jaguar i-Pace, Audi e-tron, Mercedes EQC a ďalšie. Takéto vozidlá už možno považovať za plnohodnotnú náhradu auta so spaľovacím motorom.
Autor: René Hubinský/e-mobility.sk. Foto: Shutterstock